biotyna

Jeśli pragniesz mieć piękne silne włosy, zdrowe paznokcie i nieskazitelną cerę, to w twojej diecie nie może zabraknąć biotyny. Jest ona witaminą, która jest niezbędna dla zdrowia skóry, włosów i paznokci. Każda z nas marzy, by być piękną, a wyznacznikiem piękna są właśnie długie i włosy. Jeśli jesteś posiadaczką cienkich, szybko niszczących i suchych włosów, łamiących się paznokci i szarej cery, to znak, że w twoim organizmie brakuje biotyny. Sprawdź co jeszcze musisz wiedzieć o biotynie.

Czym jest biotyna

Biotyna jest inaczej nazywana witaminą B7 lub witaminą H. Ma ona ogromne znaczenie dla naszej skóry i jej wytworów. Mimo tego, że organizm sam jest wstanie wytworzyć biotynę, to konieczna jest jej dodatkowa suplementacja. Najlepiej spożywać ją z innymi produktami. Możemy znaleźć wiele produktów spożywczych, w których obecna jest biotyna i to dzięki nim przyswajalność tego pierwiastka znacząco wzrasta.

Biotyna – jej rola w naszym organizmie

Jest ona odpowiedzialna nie tylko za wygląd i zdrowie włosów, paznokci i skóry. Ma również wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu. Biotyna bierze udział w syntezie białek, kwasów tłuszczowych i reguluje pracę metaboliczną komórek. To dzięki temu ma tak zbawienny wpływ na zdrowie naszych paznokci i włosów. Dzięki prawidłowej syntezie kwasów tłuszczowych, nasza skóra i paznokcie mają szansę na prawidłowy wzrost i odbudowę. Osobą z łamliwymi paznokciami zaleca się kuracje trwającą nawet pół roku. Ten czas jest tak długi, ze względu na powolne wzrastanie naszego paznokcia. W ciągu jednego miesiąca rosną one do czterech milimetrów. Przez co potrzebne jest aż sześć miesięcy, by paznokieć urósł od nowa w pełni zdrowy. Stosowanie biotyny przez kilkanaście tygodni na włosy, sprawia, że stają się one mocniejsze i trwalsze. Nie są one również tak bardzo wystawione na działanie czynników, które przyczyniają się do niszczenia włosów. Jest to pierwiastek polecany osobą z problemami z trądzikiem. Biotyna reguluje pracę gruczołów łojowych, dzięki czemu zapobiega łojotokowi, który często jest przyczyną powstawania trądziku. Dzięki temu nasze włosy znacznie dłużej są świeże i nie przetłuszczają się tak szybko. Polecana jest ona osobą z łupieżem, ponieważ jej niedobór może przyczyniać się do jego powstawania. Biotyna jest niezbędnym składnikiem w diecie kobiet w ciąży. Wielu specjalistów jest zdania, że niedobór biotyny może powodować zmniejszenie się płodu. Wpływa ona również na dobre samopoczucie nie tylko kobiet w ciąży, ale każdego z nas.

Niedobór i nadmiar biotyny

Jest ona pierwiastkiem, który z łatwością znajdziemy z produktach spożywczych. Dostarczana jest do naszego organizmu wraz z pokarmem, więc jej niedobór nie jest często spotykany. Jednak długa antybiotykoterapia, czy nieodpowiednio zbilansowana dieta mogą prowadzić do zmniejszenia się przyswajalności biotyny i jej niedoboru. U osób z niedoborem często obserwowane są problemy skórne. Jest to związane z zaczynającymi się zaburzeniami pracy gruczołów łojowych. Ma to również wpływa na pojawienie się łupieżu. Przy niedoborze witaminy H zaczynają wypadać nam włosy i czujemy się zmęczeni. Jeśli do tej pory przebiegnięcie się na autobus nie było dla nas problemem, a od niedawna nie możemy wejść po schodach bez zadyszki, to znak, że w naszym organizmie może brakować biotyny. Są nawet przypadki, kiedy brak biotyny w diecie, doprowadził do halucynacji. Mimo, że możemy dostarczyć biotynę do naszej diety wraz z pokarmem, to warto rozpocząć jej dodatkową suplementację. Dzięki temu unikniemy niedoboru witaminy H i dolegliwości z tym związanych. Badania nie wykazały żadnych niepożądanych działań biotyny w naszym organizmie, nawet w jej nadmiarze. Jeśli w naszej diecie jest jej za dużo, to organizm sam są wydala. Tak więc nie musimy martwić się, że będziemy spożywać za dużo biotyny i to negatywnie wpłynie na nasz organizm. Ma ona na nasz jedynie pozytywny wpływ, więc warto dostarczać ją razem z pokarmem i suplementami, by zadbać o swój zdrowy wygląd i samopoczucie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here