Sposoby na jesienną mantrę

1
271
Sposoby na jesienną mantrę

Wielkimi krokami zbliż się jesień, tak więc czas kiedy to nasz organizm jest wystawiony na próbę, a samopoczucie spada o pięćdziesiąt procent. Jakie są skuteczne sposoby na przetrwanie jesieni? Dziś przedstawimy wam kilka sposobów na walczenie z jesienią mantrą.

Wzmocnienie odporności

W trakcie jesieni organizm człowieka jest najbardziej narażony na infekcje. O tej porze roku to układ odpornościowy jest najbardziej obciążony. Codziennie musi walczyć z drobnoustrojami chorobotwórczymi, które mogą doprowadzić do zakażenia, które w najlepszym wypadku przerodzi się w lekkie przeziębienie. Wsparcie układu odpornościowego jesienią to powinna być dla nas kluczowa sprawa. A jak to zrobić? Na początek należy zadbać o prawidłową dietę, która dostarczy do organizmu wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Jednym z najważniejszych składników dla układu odpornościowego jest witamina C. Wspomaga ona zwalczanie baterii i wirusów, co oznacza, że zwiększa ona wydajność komórek odpornościowych. Nie wiedzieć czemu wierzymy w to, że pijąc herbatę z cytryną uda nam się wyleczyć przeziębienie. To jednak nie jest prawda. W cytrynie wbrew pozorom znajduje się bardzo mała ilość witaminy C. Jej większym źródłem jest pomarańcza, mandarynka i grejpfrut. Kolejną witaminą niezbędną do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego jest witamina F, czyli kwasy tłuszczowe omega-3. Zbór tej witaminy oraz innych kwasów tłuszczowych znajdziemy w tranie, czyli najczęściej wybieranym suplemencie diety na odporność.

Poprawa samopoczucia

Przez nagły spadek temperatury oraz zmniejszoną ilość słońca w ciągu dnia zaczynamy czuć się przygnębieni i mamy mniej energii. Przyczyną tego może być niedobór witaminy D, której największym źródłem są emitowane przez słońce promienie słoneczne. Wchodzą one w proces syntezy ze skórą, a w efekcie tego procesy chemicznego do krwi dostaje się dawka witaminy D. Jest ona odpowiedzialna za kierowanie i wspieranie niemal wszystkich funkcji jakie zachodzą w organizmie człowieka. Jej obecność przyczynia się do zwiększenia produkcji endorfin, czyli inaczej nazywanych hormonów szczęścia. Warto zacząć przyjmować suplementy diety w sezonie jesiennym, zwłaszcza, że jest to zalecane przez specjalistów. A jak jeszcze można poprawić samopoczucie jesienią?

Uprawiaj sport

Co prawda latem łatwiej jest o zwiększenie aktywności fizycznej, to nadejście jesieni wcale nie oznacza, że mamy zmniejszyć ilość sportu w naszym życiu. Sport to zdrowie. Nawet trzydzieści minut spaceru zmniejsza ilość kortyzolu w organizmie, czyli redukuje stres. A zamiast niego do produkcji pobudzany zostaje hormon szczęścia. Nawet niewielka aktywność fizyczna może poprawić nam nastrój, a co najważniejsze ma ona również pozytywny wpływ na pracę układu odpornościowego. Jesień wcale nie musi oznaczać siedzenia w domu przez kilka miesięcy.

Medytacja

Jest to sposób z dalekiego wschodu, który ma za zadanie poprawić funkcjonowanie całego organizmu, wyciszyć umysł i zrelaksować. A jak inaczej spędzić wolny dzień, kiedy na zewnątrz pada deszcz i jest ponuro? Jesienią często zdarzają się takie dni, więc w tym czasie możesz zadbać o swój umysł i zdrowie.

Literatura

1. Zdrowie człowieka z niezdrowym świecie – Borys Bołotow
2. Ukryta Prawda – T. Colin Campbell
3. Siła zdrowych nawyków – Joseph Marcola
4. Jedzenie, które leczy Maciej Szaciłło, Karolina Szaciłło

1 KOMENTARZ

  1. To jest mój ulubiony temat ! Jeszcze 2 lata temu zmagałam się z ciężką depresją. Dzisiaj staram się być motywacją dla tych, którzy nadal nie mogą sobie z nią poradzić. Nie będę się za dużo rozpisywać bo wszystkie informacje są w internecie, ale podam namiary na mój „zestaw ratunkowy”.
    1. Znajdzie jakieś małe zajęcie, które pomoże na chwilę odciąć od wszystkiego wasze myśli. (np. gierka w tel. krzyżówki itp.)
    2. Nie czytajcie portali z wiadomościami na początku terapii. 99% wiadomości to złe wiadomości.
    3. Jeśli będziesz miał ochotę nie wahaj się wyjść na dwór. Nie zamykaj się sam ze sobą.
    I to byłoby na tyle porad „mentalnych” teraz konkrety.

    1. Olej konopny CBD – ja brałam 5% stężenie z essenz bo 600 kropli starczało mi na ok. 1,5 msc. kuracji ( ps. całą kuracja trwała 3 msc.)
    2. Zimą piłam dużo ziołowych herbat. „królowała mieszkanka na spokojny sen” kupiona w lidlu.
    3. Jeść jak najmniej potraw z cukrem.
    I to moja cała filozofia. Wiem,że 90% sukcesu zawdzięczam olejkowi CBD najpierw polecam przestudiować ich blog, żeby idealnie dobrać dawkę pod siebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here